Posilnenie imunity v prechodnom období

 
 
 
 

Posilnenie imunity v prechodnom období

Najlepšie tipy na posilnenie imunity a výživové doplnky

Imunita je obranný systém organizmu, ktoré si naše telo vytvára ako ochranu pred nebezpečnými pôvodcami chorôb a pred nebezpečnými vonkajšími vplyvmi. Imunita nemá v organizme svoje presné miesto, bunky sa nachádzajú a voľne cirkulujú v krvi a miazge (lymfe), alebo sa nachádzajú v orgánoch a tkanivách.

 

Imunita sa delí na

  • Vrodenú imunitu: tzv. prirodzená imunita, ktorú môže človek zdediť a je daná geneticky. Vrodená imunita nám pomáha chrániť náš organizmus pred škodlivými látkami už od narodenia.
  • Získanú imunitu, ktorú získavame počas svojho života, prostredníctvom kontaktov s cudzorodými látkami. Keď sa špeciálne bunky prvý krát stretnú s novým mikróbom, vytvoria protilátky a spustia celý rad mechanizmov. Zlikvidujú cudzie bunky. Tieto špeciálne bunky majú pamäťovú funkciu a pri opakovanom kontakte už reagujú rýchlejšie a ochraňujú organizmus.

 

Imunita je úzko spojená a oslabuje ju:

  • Psychika, stresové situácie, depresie, frustrujúce situácie môžu vyvolať rôzne ochorenia 
  • Nervový systém
  • Nesprávna životospráva
  • Nedostatok spánku 
  • Užívanie omamných látok: alkohol, drogy, cigarety
  • Nesprávne stravovanie
  • Deficit výživných látok
  • Znečistené životné prostredie
  • Toxické látky v ovzduší
  • Negatívne emócie
  • Nadmerné užívanie antibiotík a iných liekov
  • Rôzne druhy žiarenia

 

Ako sa prejavujú problémy s imunitou?

  • Časté infekčné ochorenia
  • Infekcie horných dýchacích ciest
  • Infekcie močového traktu
  • Infekcie v tráviacom trakte
  • Opakované herpesy
  • Opakované afty
  • Kožné ochorenia
  • Vírusové bradavice
  • bakteriálne a kvasinkové choroby kože
  • Mykózy
  • Plesňové ochorenia
  • Znížený počet bielych krviniek
  • Chronická únava: pocit únavy
  • Bolesti kĺbov
  • Zhoršené hojenie rán
  • Zvýšené riziko nádorových ochorení

 

Problémy s imunitou v prechodnom období medzi jednotlivými ročnými obdobiami majú predovšetkým deti. Ako by sme malí zvýšiť obranyschopnosť organizmu a posilniť imunitný systém v prechodnom období medzi jednotlivými ročnými obdobiami, kedy je naša imunita najviac ohrozená?

Vitamíny na posilnenie imunity: Výživové doplnky

Vitamín C 

  • Vitamíny na imunitu: posilňuje imunitný systém v organizme
  • Zvyšuje obranyschopnosť organizmu, v období zníženej imunity v prechodnom období napr. prechladnutia, chrípky
  • Vitamín C aktivuje enzýmy a podporuje proces dýchania buniek
  • Pomáha regenerovať bunky
  • Výživový doplnok vitamín C zvyšuje obranyschopnosť organizmu proti stresu 
  • Antioxidant, ktorý ochraňuje bunky pred voľnými radikálmi
  • Prírodný vitamín C znižuje únavu a vyčerpanie

 

Kolostrum na imunitu  

  • Kolostrum je prvé materské mlieko
  • Prírodné antibiotikum
  • Kolostrum je veľmi bohaté na vitamíny a minerály
  • Kolostrum obsahuje protilátky, ktoré posilňujú imunitu
  • Kolostrum pomáha pri zápaloch tráviaceho traktu, na zápalové ochorenia čriev – Crohnova choroba, ulcerózna kolitída 
  • Na infekcie zažívacieho systému ako je infekcia Helicobacter pylori, vredové ochorenie žalúdka a žlčníka, infekčná hnačka
  • Kolostrum pozitívne vplýva na tráviaci systém a črevá, očista čriev, očista hrubého čreva. V črevách sa nachádza viac ako 70 -80 % imunitného systému. Tenké črevo je najväčším zdrojom buniek, ktoré sú zodpovedné za imunitu.

 

Medzi ďalšie faktory, ktoré posilňujú imunitu patrí:

Pravidelný pohyb má priaznivé pôsobenie náš obranný mechanizmus proti ochoreniam a posilňuje imunitu

  • Prechádzky na čerstvom vzduchu
  • Rýchla chôdza
  • Plávanie
  • Beh
  • Jazda na bicykli

 

Relaxácia posilňuje imunitu

  • Dlhodobý stres znižuje imunitu
  • Je dôležité aby sme si každý deň našli chvíľku pre seba a relaxovali, prišli na iné myšlienky

 

Detoxikácia organizmu: detoxikácia organizmu výrazne posilňuje imunitný systém 

  • Očista čriev
  • Očista hrubého čreva
  • Odstránenie toxínov z tela von

 

Otužovanie zvyšuje obranyschopnosť organizmu a posilňuje imunitu

  • Zlepšuje sa prekrvenie organizmu
  • Zlepšuje sa liečenie ochorení
  • Pravidelné saunovanie – 1 x týždenne
  • Striedavé oplachovanie horúcou a studenou vodou

 

Správna výživa

  • Zvýšiť príjem omega 3 a 6 mastných kyselín: predovšetkým v rybom mäse
  • Konzumácia probiotík a prebiotík na očistu čriev. Prebiotiká a probiotiká podporujú rast bifidobaktérií, ktoré pozitívne vplývajú na tráviaci trakt.
  • Probiotiká a prebiotiká sa nachádzajú v kyslej kapuste, mliečnych výrobkoch: kefír, cmar, acidofilné mlieko

 

Dostatočný pitný režim asi dva litre denne vody, minerálky

  • Dostatočný pitný režim podporuje zásobovanie minerálov a vitamínov
  • Pri dostatočnom pitnom režime sa udržiava sliznica nosohltana vlhká, takže sa zachováva prirodzená ochranná funkcia pred pôvodcami ochorení