Regenerácia a vitalizácia - strana 28

 
 
 
 
Regenerácia a vitalizácia

Regenerácia sa definuje ako súhrn činností, ktoré zabezpečujú dostatočné a rýchle zotavenie psychických a fyzických procesov, ktoré sa nachádzajú v stave únavy.

Bohužiaľ, regenerácia býva jednou z činností, ktoré idú na úkor iných, zaujímavejších činností a ktorým väčšinou človek nevenuje dostatok pozornosti. Nedostatok regenerácie však vedie k poklesu výkonu, zhoršeniu fyzického či psychikého stavu a k únave a vyčerpanosti organizmu. Kvalitná regenerácia naopak pozitívne ovplyvňuje výsledky práce, výkon a v podstate aj celý život. Regenerácia slúži k obnoveniu síl a k efektívnemu odstraňovaniu únavy.

 
 

Regenerácia a vitalizácia

Výrobca: 
Zoradiť produkty podľa: Vzostupné poradie
Zobraziť na stránku:

 
Lecitín obsahuje mastné kyseliny potrebné pre naše svaly a mozog, Lecitín kladne pôsobí aj na cholesterol či na akné a ekzém - výživové doplnky
6,20 € 14,50 €
Výživový doplnok ACTIV + obsahuje výťažok z orecha a extrakt z rastliny klinček. Activ + podporuje srdce, zdravé zuby, trávenie - antioxidant, klinčekový olej
26,60 € 28,00 €
Výživový doplnok ACTIV C Anti age obsahujúci hlavne Vitamín C zodpovedný za podporu imunity, proti toxínom, zápalom či iným chorobám, dlhovekosť antioxidant
41,50 € 43,68 €

 
 

V procese regenerácie je veľmi dôležitý spánok. Zdravý spánok by mal trvať minimálne 6 – 8 hodín v závislosti od jedinca. Dobrý spánok zabezpečí telu potrebný oddych a načerpanie nových síl. Utlmí sa počas neho aktivita a organizmus má dostatok času na fyzickú, ale aj psychickú regeneráciu.

Regenerácia organizmu môže prebiehať formou aktívneho alebo pasívneho odpočinku.

Aktívny odpočinok – na aktívny odpočinok sa zväčša využíva šport, alebo zapojenie motorického systému do procesu regenerácie. Podstatná je zmena oproti predchádzajúcej aktivite, čim sa zvýši látková výmena, rýchlejšie sa dopĺňajú zásoby energie a zvyšuje sa činnosť metabolizmu. Úmerne s tým sa rýchlejšie odstraňuje únava.

Pasívny odpočinok – tu patrí spánok, ležanie

Ideálne formy regenerácie sú:

  • spánok
  • relaxačné cvičenia
  • kryoterapia
  • masáže
  • strečing

Z minerálov potrebných na regeneráciu je dôležitý draslík, ktorý zabezpečuje metabolizmus vody. Najvhodnejšie je dopĺňať ho banánmi.

Ideálnym postupom pri regenerácii organizmu je úprava stravy a zníženie príjmu uhľohydrátov. Zároveň je vhodné zvýšiť príjem aminokyselín a mastných kyselín. Je dôležité dbať na zvýšený príjem vitamínov a minerálov.