Vitamín K2 + vitamín D3 tabs - €39|Bohatstvo-prirody

 
 
 
 

Vitamíny a minerály

výživový doplnok
K2
D3
finclub
 

Vita K2+D3 tabs

Výživový doplnok s obsahom vzácnych vitamínov K2 a D3 pre zdravé kosti po celý život - podpora imunity a činnosti svalov, udržuje správnu hladinu vápnika
Výrobca:FINCLUB
Kód produktu:FC100
Dodanie
Vybavenie objednávky do: 24 hod.
Ušetríte: 7 % Bežná cena: 42,00 € Vaša cena: 39,00 €
Nákupom tohto produktu získate kredit vo výške 39 bodov.
Náš odmeňovací systém

Vitamín K2 D3

Výživové doplnky

 

            Vitamín D3 a K2 je výživový doplnok na doplnenie vitamínov, obsahuje v tukoch rozpustný vitamín D3 a vitamín K2 alebo menachinón. Jedna tableta obsahuje 1000IU (25 mcg) vitamínu D3 – zodpovedá to 500 % referenčnej výživovej hodnoty a 60 mcg vitamínu K2.

           

Účinky vitamínu D:

 

  • prispieva k správnemu vstrebávaniu/využitiu vápnika a fosforu
  • prispieva k normálnej hladine vápnika v krvi
  • prispieva k normálnej funkcii imunitného systému
  • prispieva k normálnej činnosti svalov
  • zúčastňuje sa na regulácii vstrebávania vápnika a fosforu
  • v črevách a obličkách sa vďaka nemu zvyšuje absorpciu minerálov
  • posilňuje imunitný systém
  • prispieva k udržaniu zdravých kostí a plnohodnotnému stavu zubov

 

 

Účinky vitamínu K:

 

  • prispieva k správnej zrážanlivosti krvi,
  • prispieva k udržaniu zdravých kostí

 

Vitamín D3 – je tiež známy ako „slnečný vitamín“, vitamín D je hormón, je rozpustný v tukoch, ktoré vaše telo môže produkovať voľne a samostatne čiže prirodzene. Eistuje celý rad vitamínu D, ale najdôležitejšie sú vitamín D2 a vitamín D3. Vitamín D3 – je známy aj ako cholekalciferol, je vyrobený pre našu pleť. Naše telo potrebuje vitamín D3 na rozličné funkcie – často ide o vstrebávanie vápnika a pevnosť kostí – prispieva to k celkovej rovnováhe.

Niektoré štúdie hovoria o tom, že vitamín D dokáže zmierniť príznaky sezónnej afektívnej poruchy. Za normálnych okolností sa vitamín D tvorí v koži pôsobením slnečného žiarenia z provitamínu. Existujú však faktory, ktoré limitujú využitie UVB na tvorbu tohto slnečného vitamínu v koži, t.j. ročné obdobie, lokalita, časť dňa, smog a vek. V zime sa dostáva do tela zväčša iba potravou živočíšneho pôvodu:

Vitamín D nájdete v

  • olej z rybej pečene,
  • sleď
  • sardinka
  • losos
  • mäso
  • vaječný žĺtok
  • mlieko
  • mliečne výrobky
  • hríby
  • kvasnice
  • kakao
  • ďatle
  • rastlinné tuky a oleje
  • obilniny

 

V zelenine sa nachádza vo veľmi málom množstve, a je dôležité pripomenäúť, že varením sa tento vitamín neznehodnocuje.

Vápnik je najviac sa vyskytujúci esenciálny minerálny prvok. Vápnik sa nachádza vo veľkom množstve v potravinách. Nachádza sa predovšetkým v kostiach a zuboch.

Účinky vápnika v organizme je rôzne a preto je potrebné ho dopĺňať – pre dobré rozloženie a vstrebávanie je potrebné užívať výživový doplnok vitamínu D3 a K2, aby sme dosiahli požadované optimum.

Vápnik je potrebný pre rast a správny vývin kostí u detí, prispieva k normálnej zrážanlivosti krvi, energetickému metabolizmu, k normálnej funkcii činnosti svalov, k normálnej funkcii nervovej sústavy a nervových prenosov, k správnemu procesu tráviacich enzýmov, podieľa sa na procese delenia a špecializácie buniek a je potrebný pre udržanie dostatočného stavu zdravých kostí a zubov, predchádza tak osteoporóze.

Dávkovanie:

Dávkovanie konzultujte so svojím lekárom či lekárnikom. Ak užívate iné lieky informujte sa o funkcii oboch liekov. Výživový doplnok nie je určený na diagnostiku a liečbu. Nie je náhradou za pestrú stravu a je dôležité dodržiavať dávkovanie uvedené v príbalovom letáku.

Obsah balenia: 30 tabliet

 
Upozornenie podľa nariadenia komisie EÚ: 
Tento produkt je registrovaný ako doplnok stravy. Nemá schválené liečivé účinky a nejedná sa o liek. Nie je určené ako náhrada pestrej stravy. Neprekračujte odporúčané dávkovanie. Ukladajte mimo dosahu detí. Minimálna trvanlivosť vyznačená na obale.
 

 
 

Vitamíny sú urýchľovačmi biochemických funkcií v tele a pretože nie všetky si organizmus dokáže sám vyrobiť, musia byť dopĺňané prostredníctvom stravy alebo výživových doplnkov. Pri ich nedostatku totiž hrozí hypovitaminóza, ktorá spôsobuje poruchy jednotlivých funkcií organizmu. Vitamíny, ktoré sú rozpustné vo vode, nazývame hydrofilné a sú to vitamíny skupiny B, vitamín C. Rozpustné v tukoch sú vitamíny lipofilné – vitamíny A, D, E, K. Primárnou funkciou všetkých vitamínov je imunita organizmu. Optimálne množstvo takmer všetkých vitamínov si telo vie ustrážiť, nadbytočné množstvá vitamínov totiž telo vylúči buď potom alebo močom.

Vitamín A, vitamín E, vitamín C, vitamín D, vitamín B, to sú najznámejšie vitamíny. Okrem nich však existujú aj vitamíny menej známe, avšak pre správne fungovanie organizmu rovnako dôležité.

Vitamín A (retinol) – je vitamín, ktorým sa jedinec môže predávkovať a pri jeho zvýšenom príjme hrozí smrteľná otrava alebo otrava s doživotnými následkami. Používa sa aj ako vitamín na pleť.

Podporuje najmä správne fungovanie epitelových buniek, rast a správny vývoj kostí a zubov

Nachádza sa najmä v paradajkách, paprike, tekvici, špenáte, mrkve, obsahuje ho mliečny tuk, vajcový žĺtok, rybí tuk a pečeň.

Jeho nedostatok spôsobuje šeroslepotu, vysychanie rohovky a spojoviek, je dôležitým vitamínom na oči.

 

Vitamín B – vitamín B je skupina vitamínov B, z ktorých každý má svoju jedinečnú funkciu.

B1 – alebo tiamín, aneurín, zabezpečuje metabolizmus cukrov najmä vo svaloch, optimalizuje hladinu kyslíka v krvi. Jeho nedostatok spôsobuje úbytok svalovej hmoty, únavu, srdcové poruchy. Nájdeme ho v obilninách, kvasniciach, pečeni, strukovinách, zemiakoch, ryži.

B2 – riboflavín alebo laktoflavín – je dôležitý pri námahe a strese, pretože vtedy jeho spotreba prudko stúpa. Podieľa sa na okysličovaní všetkých buniek. Nedostatok B2 sa prejavuje zápalmi spojoviek, poruchami očí, poruchami kože a slizníc. Obsahuje ho najmä mäso, banány, špargľa a mliečne výrobky

B3 – niacín - zabezpečuje bunkám energiu, zdravú kožu, správne fungovanie tráviaceho traktu, je dôležitý pri tvorbe energie vo všetkých bunkách. Ak ho máme nedostatok, trápia nás zápaly kože, problémy s trávením, ale i nervové poruchy. Nachádza sa v mlieku, pečeni, sušenom ovocí, káve, čaji a v mäse.

B5 – kyselina pantoténová – podieľa sa na metabolizme, ak ho máme nedostatok, prejavom je mravčenie v končatinách. Nachádza sa vo vajciach, mäse, brokolici a avokáde.

B6 – pyridoxín – je asi najznámejší zo skupiny vitamínov B, pôsobí proti kŕčom, pôsobí močopudne,  zabezpečuje metabolizmus aminokyselín. Je to dôležitý vitamín pre deti, pretože jeho nedostatok u nich spôsobuje kŕče.

B9 – tzv. kyselina listová podporuje tvorbu červených krviniek tým, že sa podieľa na tvorbe bielkovín dôležitých pre červené krvinky. Kyselina listová je veľmi dôležitý vitamín pre tehotné ženy,  nedostatok tohto vitamínu v tehotenstve spôsobuje niektoré vrodené chyby. Najviac je obsiahnutný v listovej zelenine, ovocí, pečeni a mäse.

Vitamín C – známy aj pod názvom kyselina askorbová – dôležitá pre zdravý chrup, kosti, kostné tkanivo, väzivo. Jeho nedostatok sa prejavuje vypadávaním zubov, krvácaním ďasien. V niektorých prípadoch nedostatok vitamínu C zapríčiňuje skorbut, čo je smrteľné ochorenie.

Vitamín D – zameriava svoje funkcie na vápnik, pomocou neho sa vápnik ľahšie vstrebáva do kostí a do tenkého čreva. Jeho dostatok je dôležitý najmä pre deti a správny rast ich kostí. Nachádza sa v rybom tuku, morských rybách, rybej pečeni, mlieku, masle.

Vitamín E – tokoferol – je známy najmä antioxidačnými účinkami, obnovuje rast svalovej hmoty a tvorbu nových buniek, zabezpečuje obnovu a regeneráciu buniek, preto je často využívaný v kozmetickom priemysle. Pozitívne pôsobí aj na pohlavné ústrojenstvo mužov i žien, jeho nedostatok spôsobuje neplodnosť u žien aj mužov. Obsahuje ho ovocie a zelenina a orechy.

Vitamín K – zabezpečuje zrážanlivosť krvi, preto sa jeho nedostatok prejaví ako porucha zrážanlivosti krvi, krvácanie do tkanív. Prijímame ho v listovej zelenine, pečeni, a kvasniciach.

Vitamín H – biotín – je dôležitý pre cievy a kožu, nedostatok vitamínu H spôsobuje kožné ochorenia, malátnosť, únavu. Obsahuje ho žĺtok, sója, pečeň.

 

Minerály si organizmus na rozdiel od niektorých vitamínov nevie vytvoriť sám, preto sú prijímané v strave. Delia sa na makroprvky – teda hlavné prvky – sem zaraďujeme vápnik, horčík, fosfor, chlór, draslík, sodík, síru a na mikroprvky, teda stopové prvky, ktoré organizmus potrebuje len vo veľmi malých množstvách, zvyčajne v mikrogramoch.

 

Vápnik patrí medzi najdôležitejšie minerály. Je základným stavebným prvkom zubov a kostí, je nevyhnutný pre správnu funkciu svalových buniek, nervové impulzy, svalové sťahy a zrážanie krvi. Jeho nedostatok vedie k búšeniu srdca, bolestiam kĺbov, svalovým kŕčom, nervozie, zápalom kĺbov, spôsobuje krivicu, kazenie zubov, depresie a mnoho ďalších ochorení. V súvislosti s ním je dôležitý aj prísun vitamínu D, ktorý pomáha vápnik vstrebávať do tkanív, zubov a kostí.

Vápnik v potravinách: brokolica, hrášok, špenát, kel, tekvica, pohánka, citróny, mlieko, syry, mak, ryby, mandle, sója, kapusta, orechy...

Horčík – je takisto jedným z najdôležitejších minerálov. Zabezpečuje prenos nervových impulzov, prenos cukrov do buniek a tvorbu energie, optimalizuje dostatok kyslíka v telových bunkách. Má pozitívny vplyv na pamäť a myslenie, je nápomocný pri cukrovke tým, že podporuje účinok inzulínu.

Nedostatok horčíka spôsobuje zhoršenie takmer všetkých funkcií v tele, pretože sa podieľa na veľkom množstve biochemických reakcií. Jeho nedostatok spôsobuje najmä búšenie srdca, infarkt, ochabnutosť svalov, kŕče, obličkové kamene.

Draslík – je tretím najdôležitejším minerálom v tele po vápniku a fosfore. Draslík sa nachádza vo vnútri buniek a podieľa sa na mnohých biochemických procesoch. Jeho nedostatok spôsobuje poruchy a ochorenia srdca a nervovej sústavy.

 

Medzi minerály, tzv. stopové prvky patrí zinok, kobalt, kremík, molybdén, jód, fluór, železo.